KENANGAN DI HONG KONG

KENANGAN DI HONG KONG

Monday, March 14, 2011

Seoul Trip 24 Feb ~ 01 March 2011 - Part 3

Namdaemoun - Itaewon

26 Mac 2011 (Sabtu) - Hari ini kami bergerak lambat sedikit dari hari semalam kerana memasing letih kaki berjalan seharian di Nami Island..

Menuju ke Namdaemoun Market  tempat orang2 Malaysia dan serata alam membeli accessories especially brooches "made in Korea"..

Hampir 1/2 hari berada di situ tak sedar masa berlalu dengan patas.. antara kami berpecah.. ada 3 bangunan bersambung dari Accessories hingga ke material dan c/mata.

Di kawasan ini juga terdapat banyak bangunan2 yang menjual pelbagai barangan - imported market dan pakaian, kasut dan beg.  Ada yang tidak melepaskan peluang mencari baju kanak2 dan baju2 dewasa yang amat berpatutan harganya.. yang maha penting tidak terdpt di Malaysia. hehehehehe

Selepas kepenatan semuanya..
Kami bergerak ke Itaewon untuk menikmati makan (branch ke apa tah.. dah dekat petang baru rasa perut lapar.. ).. shopping tak hengat!!!

Kami memasuki Restoran Usmania.. (sekarangni Restoran Usmania terletak di tkt.3) di bangunan yang sama.
Semua dengan laparnya memesan makanan.. Perghhh tak terkata semua menikmati makanan.. Kenyang - Alhamdulillah.

Menuju pulang singgah ke Kedai HardRock Cafe - Seoul... Hampehhhh!!! dah tutup.. katanya illigal.. sabarjerklla

terus menuju ke kedai Ajumma sourvineur - beli baju T'shirt untuk c/hati buat keluarga. Rupanya di masih ingat aku lagi.. hehehehehe..

Semua dah kepenatan.. sarat dengan muatan dalam beg hasil shoppingan tadi./.. pakat decide nak balik naik Cab.. so sharing 4 orang for 1 cab..

Looking for tomorrow.. jalan2 ke Seoul Tower..

Malam - buat discussion berkenaan dengan ski tour.

No comments: