KENANGAN DI HONG KONG

KENANGAN DI HONG KONG

Wednesday, March 29, 2006



Rumah aku

Tadi aku janji ngan seseorang tu nak tunjukkan gambar dalam rumah aku.. heheheh... dah puas hati ker...

Rumah aku ni sederhana jer... Niat dihati tu memang ler nak beli banyak barang tapi memandangkan kat Malaysia nanti rumah udah ler kecik.. tak berbaloi kot.... berpadanan udah ler yer...















Ini la showcase aku.. yang menempatkan Noritake dan Hankook kesayangan aku... Kenangan Di Seoul..

Showcase ni aku beli kat Dongjak-gyo.. tempat ni memang tempat kedai-kedai perabot.. sepanjang jalan semuanya kedai perabot.. dari kecil hingga besar.. Best gak jalan2 sini dapat ler tengok perabot2 yang cantik.. tapi kalau dah cantik harganya pun mestila cantik gakkk kan??? So beli jer yang berpadanan ngan taraf aku ni.... hehehe...janji beli..

Aku beli Showcase ni tahun 2004.. ujung tahun.. pakai kredit tu.. bercarder2 tu... kalau idak tak mampu denn ler...

Anyway ni ler kenangan aku di sini.. sebab nanti balik Malaysia ringan sikit beban nak beli perabot.. Rumah belum ada tak per.. janji perabot sudah ada...





Ini lak aku punya Buffet Table.. tepi buffet table ni adalah Hat Case atas dia ada Korean raditional Lamp.. alahai.. tak tau la balik Malaysia nanti nak set up cam mana.. barang-barangni...

Hubby aku kata buffet table ni praktikal la.. sebab boleh isi barang banyak.. dan senang kalau
nak buat jamuan... dalam ni kami simpan pinggan kuih, sudu-sudan.. besar, kecil dan segalanya di sini la.. senang la kira sesuai la nama dia Buffet Table.. Di sini boleh dikatakan setiap rumah ada Buffet Table ni.. Wuyoo.. saper yang takder kena la beli..sebab tradisi... wakaka...

Atas tu hubby aku letak air kosong siap ngan gelas.. kot-kot ada student terkejut gempaq mai rumah aku.. sebelum aku sediakan minuman lain depa boleh ler minum ayaq tu dulu.. basah tekak... jangan marah yer... air kosong jer.. "mull jusseyo".. itu maknya nak mintak ayaq sejuk la tu...

Haiii apa lagi yer.. nak tunjuk kat hangpa semua...???




Ni la Grand Father Clock aku.. hahahahaah.. Design yang paling Simple dan harga yang paling murah..

Setiap jam akan berbunyi dan memecah kesunyian rumahku.. menandakan masuknya waktu.. berdetik tiap waktu.. ting... tong... tinng... tong.. ikut kekuatan bunyi yang telah disetkan oleh hubby aku...











Haaha.. kalau hangpa nampak yang ni cam kotak peti kayu ni .. cam pantun melayu

Pisang emas dibawa belayar
masak sebiji di atas peti
Hutang emas boleh dibayar
Hutang budi kubawa mati

Cam ni la hubby aku kata peti sakti ni.. Ini boleh dikatakan peti antik Korean... Yang diberi nama Korean Blanket Case.. Boleh ler simpan (Ibul) anket dalam ni..

Tapi kami simpan dalam ni Food warmer.. (Shafing dish).. hehehehe.. sebab tu tak letak dalam bilik.. wakaka...

No comments: