KENANGAN DI HONG KONG

KENANGAN DI HONG KONG

Saturday, April 01, 2006


MAKAN NAKCI..

Arini hujan jer sepanjang ari.. sejuk lak tu.. nak keluar jalan pun malas.. lagipun kalua keluar jer mesti nak berbelanja.. semalam.. family aku ngan family HOC gi makan Nakci (Octopus)... berhampiran ngan Hanyang University.. Sedapnyaaa....

Nampak tak octopus ni besar kan??? Kami selalu order untuk 2 orang makan.. boleh buat nasi goreng pastu.. sedap.. la actually seafood ok la boleh makan..

Nenanti sapa2 nak try boleh ler bagi tau.. setakatni makanan Korea ni pedas2 belaka.. selalunya kami request yang kurang pedas .. "un maewa jusseyo"...

Lepas makan nakci ni kami selalu pi lepak minum kat Starbuck Coffee.. selalu aku suka minum ice coffee latte, anak2 aku ngan hubby selalunyer order Hot Choco.. pastu baru ler balik rumah.. or we all go around thongdaemoun nite market...

Tapi selalunya princess2 aku ni tak ikut gi thongdaemoun ni.. coz diaorang tak suka jalan2 cam tu.. bengang jer aku.. tapi kalua nak ke Home Plus.. bukan main suka lagi.. sebab ni boleh dikatakan tempat favourite diaorang... Akupun suka gak gi tempat ni sebab boleh le survey benda2 baru.. kat situ..


Gambar ni tak terang coz memang dalam gelap pun... masa ni we all gi jalan kat sungai buatan di sepanjang jalan thongdaemoun..

Masa ni dah tengah malam pun.. kul 12:00 lebih dah.. Hahhh anak2 aku suka la tempat2 cam ni..

Kami jalan2.. jer la.. cuaca pun sedap...tak sejuk sangat.. bestla sesekali dapat jalan cam ni..hemmmp..

No comments: