KENANGAN DI HONG KONG

KENANGAN DI HONG KONG

Wednesday, March 16, 2011

Seoul Trip 24 Feb ~ 01 March 2011 - Part 5

Jisan Ski Resort - 28 Feb 2011 (Isnin)

Seawal pagi 830 - Tourist Mageret dah sampai kat hostel - Kami berbincang untuk 1/2 day ski resort then ke Gyengbokgung Palace seterusnya ke Seoul Tower. 

Ok setelah berbincang kami perlu bayar KRW63,000 untuk kesemuanya.

Perjalanan dari SeoulHostel ke Jisan SKi Resort mengambil masa 45minit. TIme memang dah kurang salji.. rasanya last day ski resort nih beroperasi.

sesampainya di sana kami kena sewa baju dan google. (aku rasa cam tak perlu jerkk google tu) tapi Si Margeret tu suruh rental jugakk.. ).. 3 item = KRW30,000.

Ada masalah nak sliding kat situ.. AJushi sorang nih tak kasi.. adoiyaii.. lastly baru la kami boleh sliding kat Slope. Puas la bergolek sakan.. action jerkk lebey! ahaks..

Aku puas jadi camerawomen..

Sebelum jam 1pm.. kami dah siap.. makan bagai.. semua kasut basah.. dah bersalai stokin2 semua kat unggun api..

Perjalanan ke Gyeongbokgung Palace Aroun 1 jam.. coz jalan jem.. semua pakat lena.. best.... sampai ada yang berbunyi.. ahaks..

Tour dalam Palace pun best.. time kami sampai ada pertukaran hulubalang.. Alhamdulillah semua orang pakat dapat tengok upacara tersebut. Dapat bergambar dalam Palace..

Akhirnya kami menujuk ke Seoul Tower..d apat masuk ke Musium Teddy Bear dan tempat KUnci2 banyak cam dalam citer Awan Dania tuh.. ahaks..

Perjalanan sampai di sini..OTW kami singgah ke Namdaemoun..dan terus balik Hostel.

Malam nih semua pakat kemas barang.. esok pagi nak pergi shopping for last day in Seoul.

No comments: