KENANGAN DI HONG KONG

KENANGAN DI HONG KONG

Sunday, June 11, 2006

Kimbap ooo Kimbap


Aku baru jer lepas buat Kimbap.. ahakss.. lama dah tak buat..


Bahan-bahan untuk buat Kimbap:
2 cup Beras Korea
(dimasak cam masak nasi.. letak garam sikit)

Minyak Saseme (dicampur dengan nasi yang telah masak)

1 peket Roasted Laver (Seaweed)

Bahan-Bahan Tengah Nasi
Tuna (isi sahaja + lada sulah + Mayonis)
1 batang Karot (dipotong panjang)
1 biji timun (dipotong panjang)
Crab Stick
Long Yellow Radish
Saseme Leaf

Cara-cara:

Gaulkan nasi yang telah masak dengan minyak Saseme.
Letak atas Roasted Laver
Pastu susunlah bahan2 tengah nasi
Gulung dengan menggunakan bahan untuk menggulung ..
aku guna cam blind tu.. dibuat dari buluh.. sure ada kat JJ..




Inilah rupa kimbap aku..
Nak rasa?
Tunggu aku balik for good.. aku buat house warming.. aku jemput korang datang.. ahakss..

Dah abih dah 4 batang kimbap aku ..
2 batang aku bagi Jiran aku.. coz diaorang tak pernah makan lagi.. baru jer posting..




No comments: