KENANGAN DI HONG KONG

KENANGAN DI HONG KONG

Tuesday, May 02, 2006

Jumaat 28 April 2006 ~ Selasa 2 Mei 2006

Nana Kena Masuk Wad Padiatrik (Wad kanak-kanak)

Empp aku call international clinic kul 8:30 pagi emergency call..
Kul 9:00 keluar gi Hospital... kul 10:15 baru dapat jumpa Prof. Doctor Lee.. yang selalu incharge diaorangni.

So immediatly Nana kena warded.. coz dia muntah dan berak depan doktor.. pastu lak berat turun 2kg dari 20kg. Terukknya..

Daftar masuk ward.. dapat bilik 561. Aku balik ofis dan rumah ambil Mimi bawak ke Hospital.

Petang dan Malam tu ramai yang datang melawat.

Terima kasih semua.. Nana sungguh tak bermaya.. sedihnya.. demam bertambah naik 39, 38.. risau sangat.. malam aku jaram dengan air sejuk..

Selang seli nurse datang tengok..air dah masuk sebotol .. sekarangni dah masuk 2 beg dah.. semalam tak tidur sebab Nana berulang kali buang air..


Hari Kedua

Masih lagi lemah dan tak bermaya..hari ini suhu badan lagi meningkat.. risau sangat..
Nurse selang seli datang check suhu badan..

Arini masih lagi ceret beret..

Hari ni jugak ramai datang melawat.. orang2 embassy dan termasukla group bola sepak dan penari2 Embassy..

Hari Ketiga

Masih lagi tak boleh keluar tapi Nana dah ok dah .. demam dah kurang.. berak2 dan muntah pun dah berkurangan.. tapi disebabkan oleh ari Ahad..(Cuti), Isnin lak Labour Day.. so Ari Selasa la dijangka akan keluar...
Tunggu result darah dan air kencing.

Mimi lak demam... ikut aku balik Embassy dan rumah.. aku balik masak bubur nasi dan sup ayam..
Masuk ofis buat kerja sebab Isnin Selasa nak cuti..

Hubby aku dah tak boleh dah bau makanan hospital ni.. nak muntah, loya semuanya ada.. so esok tak nak lagi order makan..

Hari Keempat

Nampak cerianya Nana.. mula la bila dah sihat sikit asyik nak menyakat orang jer.. abih ler Mimi dan hubby aku jadi mangsa dia..
Mimi tak sekolah.. sepatutnya ada cake festival kat sekolah dia arini.. dia ambil bahagian decorate cake buat flag Malaysia..so kesiann dia tak kesampaian nak joint festival..

Aku dan Mimi keluar makan Udong.. berdua jer.. hubby aku dah demam dah..

Nana makin ceria.. harap2 esok boleh ler keluar..

Hari Kelima - Discharge

Alhamdulillah dah boleh keluar.. Lega...

Inila muka2 ceria selepas Nana dibenarkan balik.. oleh Prof. Doc. Lee... hehehehe..

No comments: