KENANGAN DI HONG KONG

KENANGAN DI HONG KONG

Sunday, April 16, 2006

CAKE COKELAT

Arini aku first time buat cake coklat.. Resepi Kak NorHana - Mrs. MIDA.. Semalam makan kat rumah dioarang sedap sangat so anak2 aku pulun sakan..

Aku cuba la resepi dia bagi semalam..

Ok.. AKu tengah bakar kek ni..
Arini buat soto lagi.. rebus nasi impit dan buat kuah kacang.. heheh rasa cam nak raya la pulak...

Resepi Kek Chocolate ataupun nama sebenarnya ialah Nescafe Moist Cake

4 Cawan Tepung Supersoft / Superfine / self-raising / tepung naik sendiri
1 sudu teh soda bikarbonate
2 sudu teh baking pawder
(ketiga2 ini diayak bersekali)

1 cawan cocoa pawder
2 cawan air
1 sudu teh essen vanilla
1 sudu teh nescafe
(ke empat2 ini dibancuh dan disimpan dalam peti sejuk seketika)

1 1/4 ketul butter (boleh jugak guna Planta)
6 biji telur
3 cawan gula kastor

Cara-caranya:
Bancuhla kek cam biasa.. mix together2..

Topping:

1/2 cawan cocoa pawder
1 cawan air
1 biji kuning telur
2 sudu besar tepung jagung
2 sudu teh essen vanilla
1 sudu teh coffee essen
1/2 cawan gula

Cara2nya: campurkan semua.. dan panaskan atas dapur.. kacau2 hingga agak pekat.. masukkan butter ...kacau dan angkat..

Sejukkan dan hiasilah kek anda sesedap mata memandang.. hehehe.. kalau nak cantik lagi taburla chocolate rice yang berwarna-warni tu.. emmpp..

Saper2... yang buat kek ni jangan lupa bagi kawan rasa.. hehehe...

Petang hubby aku pi main tenis kat Han-gang Park.. anak2 aku main kat bawah.. tinggal la aku kat rumah.. ni.. boring nyer.. Tadi tengok DVD citer Castello tak best pun..

Nak tengok citer Buli Balik la.. ok bye...

No comments: