KENANGAN DI HONG KONG

KENANGAN DI HONG KONG

Tuesday, March 28, 2006

Ini tempat aku ditempatkan sekarangni.. sejak 3 April 2004 yang lalu. Di sini juga kuarters aku..


B1-Apt. Embassy of Malaysia
4-1 Hannam-dong
Yongsan-ku
Seoul 140-210
Republic of Korea
Tel (R) : 00-82-2-795-9237 / 019-817-7440

Setelah aku mencuba beberapa kali untuk mencreatekan blog aku ni.. asyik tak jadi jer.. so harap this time can be a nice blog yang pernah aku buat..

Ini lah family aku sejak datang sini....

Gambar ni masa kami pi Bears Town.. Ski Resort..

Mengenai kehidupan di sini sehingga ke hari ini sangat membahagiakan kami sekeluarga.
Terima kasih kepada JPA kerana memberi kepercayaan kepada aku di sini. Dan juga kepada semua pelajar-pelajar di sini.. Tiada kamu semua.. tidak merasa aku datang ke sini... waktu Ofis aku 09:00 ~ 05:00 petang.. 5 hari seminggu.. Tapi rumah anytime jer ofis bukak.. mana-mana student nak datang tu datang jer la...

Di sini aku sekeluarga dapat melihat kepingan-kepingan salji falling down from the sky.. lihat pokok2 disaluti snow white.. merasa kedinginan autum yang menusuk tulang sumsum... merasa keperitan sinaran mentari.. kulit menjadi gelap terbakar dek cahaya panas yang memanah... dan juga kedatangan spring yang dinantikan saat ini bunga-bungaan berkembangan, unggas-unggas berterbangan, suasana bisingan cengkerik.. mengawan... rerama beraneka warna.. sungguh mewarnai hidup kami sekeluarga...
Inilah pengalaman di rantau orang yang mempunyai 4 season.. hari berganti hari, bulan berganti bulan.. hampir genap 2 tahun kami di sini...


Inila kereta yang kami beli dalam masa 6 bulan di sini.. Santamo Hyundai.. KRW4,500,000. Ini jer yang termampu nak beli.. dengan menggunakan duit yang ada di tangan.. kat sini tak boleh utang.. so kena la buy in cash money.. Uwaaaaaa.....

Anyway sehingga sekarangni alhamdulillah tak banyak ragamnya.. nasib baik hubby aku pandai jaga keter... biasalah perangai dia terbawak dari Malaysia.. sabarjer la... Untuk kebahagiaan jugakkan??? Sanggup bersejukan demi cuci kereta...

Ini lah anak dara aku....
Dua orang ni masa Spring last year.. 2005.. kat depan Bangunan Parlimen Korea.. Sekarangni masing dah besar.. Mirza Syamimi 9 tahun dan Mirza Syazana 6 tahun.. bila nak dapat baby baru yer???? Coming soon.. wait n see...
Ini lah gambar hari raya kami yang pertama di sini...
Ini lak gambar bersama ngan mak aku masa dia mai sini last year bulan 12.. kat Nami Island... Dapat jugak mak aku merasa datang sini... Anyway terima kasih Makk.. doa dan restu aku danb family di sini..InsyaAllah this year boleh datang lagi.. Anyway aku tetap merindui kampung aku.. dan suasana keriuhan di Malaysia... nak balik....
Ini lak family hubby aku.. Diaorang datang masa Summer tahun lepas.. 3 orang jer.. Mother Inlaw.. Father Inlaw and Sister Inlaw... Seronok ler anak-anak aku bila nenek dan atuk datang sini.. Mak Ngah sampai tak terlayan ler ngan karenah diaorangni.. Gambar ni masa kami gi Lotte World.. Sporting giler mak mertua aku ni.. ride yang extreme.. giler.. aku sendiri takut..
Pak Mertua aku tu maintain jer la...
Arini rasa puas dapat create blog baru ni.... fuhhhyoooo.. lega... harap2 bolehler continue for the next-next day.. hahahaha...
Orait.. cau cincau...
Masih menanti kedatangan insan yang istimewa dalam family...
Raya Tahun 2005
Kenangan masa Summer 2005
Mandi sungai di Kim Saggat.. 5 jam perjalanan dari Seoul
Pergi bersama student Malaysia di sini seramai 20 termasuk anak2 aku..
Best gileer dapat mandi air sungai yang bersih jernih berkilau...
Inila pengalaman yang pertama keluar jalan jauh dari Seoul
Masa perjalanan balik Van Student tayar pecah... masa tu kat terowong.. jenuh kami menunggu... anyway pengalaman ini takkan dapat dilupakan..

No comments: